ANIMACIÓ LECTORA


L’animació lectora ha de contindre una planificació a mitjan termini que contemple, no sols el gaudir i la diversió dels destinataris, sinó també les seues actituds prèvies cap al fet literari, cap a la lectura, cap als animadors. Ha de partir d’uns objectius precisos on predomine sobre tot els de crear un hàbit lector. Com la paraula indica, un hàbit comporta una rutina i la rutina no es crea amb accions puntuals. A més a més alguna activitat per a suscitar l'interés de l'alumnat a l'hora de llegir un llibre, en primària, podríem fer una teatralització d'algun fragment del llibre per a deixar amb les ganes de saber-ne més als alumnes. Una altra activitat sería realitzar un "book trailer" d’un llibre que tinga una pel·licula i amb fragments escollits per nosaltres fer-los una recopilació amb l’intenció de crear un interés per el llibre.   (Mínguez López, X. (2005), Animació i lectura. La lectura en l’animació sociocultural, 5.)

Animació a la lectura. El plaer d'envoltar-se de paraules que acaronen. Anna Ballester *Aquest text va ser publicat a la revistArticles de didàctica de la llengua i la literatura n. 21, Barcelona abril-juny de 2002, de l’editorial Graó.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LA LLEGENDA DEL PALLETER

P.20 RESSENYA LIJ ESCRITA DE LECTURA LLIURE