PLA LECTOR

Segons el Pla Lector: Marc de desenvolupament d’un pla lector de centre és un document de referència que, després del diagnòstic de la situació, determina objectius per als alumnes, el centre educatiu i la família en relació amb la millora de la competència lectora de l’alumnat. Es elaborat pels equips educatius, en col·laboració amb els òrgans de coordinació didàctica, amb l’aprovació i supervisió del Consell Escolar, establir un equip, disseny i avaluar el pla lector així com fer un seguiment. Aquest document consultat especifica una sèrie de trets que té un pla lector i el qual, específica que ha d’establir uns aspectes bàsics:

En primer lloc, diagnòstic de la situació mitjançant unes avaluacions prèvies. No avaluar només la situació de l’alumnat sinó també d’analitzar la posició del centre educatiu en relació amb les diferents dimensions implicades en el procés lector. Per una banda, s’haurà d’analitzar què s’està fent fora de l’aula i del centre, especialment amb les famílies per desenvolupar aquesta competència. El professorat haurà d’avaluar la sistematització del pla lector amb una coordinació de l’ensenyament de la lectura en totes les matèries. Per últim, les famílies han de ser un suport per al professorat i han de facilitat l’accés dels seus fills a tot tipus de lectura.

En segon lloc, determinació d’objectius generals del pla per al centre, per a l’alumnat i per a les famílies. Caldrà donar resposta a necessitats com: en els alumnes, és responsabilitat de centres aconseguir un lector competent (qui és capaç de comprendre, utilitzar, analitzar textos escrits, està motivat interioritza la lectura i la utilitza en diferents contextos), al centre, com els elements de la competència per a aconseguir el desenvolupament integral dels alumnes i a les famílies, ja que, és important la implicació en el desenvolupament educatiu dels seus fills i filles.

En tercer lloc, determinar els diferents àmbits d’actuació i establiment dels objectius corresponents.

Per últim, un processos i procediments d’avaluació, la qual, ha de ser formativa i continua.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LA LLEGENDA DEL PALLETER

P.20 RESSENYA LIJ ESCRITA DE LECTURA LLIURE

ANIMACIÓ LECTORA