A continuació us deixem la rondalla “La llegenda del palleter”, la qual hem narrat a classe i, després, l’hem adaptat en quant a vocabulari i expressions per a lectors que tinguen una edat compresa a partir del 10 anys, és a dir, per a xiquets de primària cap en davant. Aquesta rondalla és de l’autor Enric Valor, es troba en el llibre Rondalles Valencianes, volum 1. Tàndem, 1992. Les Rondalles Valencianes són una sèrie de rondalles populars, recopilacions de narrativa tradicional d’arrel oral, replegades i literaturitzades per Enric Valor, estan considerades un referent ineludible de l’etnopoètica valenciana. Durant molt anys, Enric Valor va recopilar a les zones rurals del País Valencià rondalles de la tradició oral. Aquesta rondalla esta repleta d’una història meravellosa , llocs encantats i personatges increïbles, capaços de transportar-nos a un altre lloc o una altra època. El objectiu d’aquesta rondalla és, a més de divertir i fascinar, és el poder conèixer altres formes de vid...
RESSENYA "ELS ULLS DEL LLAC" “Els ulls del llac” és una novel·la que pertany a una trilogia de Francesc Mompó, un gran escriptor valencià que va ser el meu professor de Llengua Valenciana en la primera etapa de batxillerat a Burjassot, un dels motius pels quals he escollit aquest llibre. Francesc va nàixer a la Vall d'Albaida i va ser guardonat amb una sèrie de premis, entre ells el Premi La Forest d’Arana amb el poemari Viàtic Marí. Ens trobem davant de la primera edició d'aquesta novel·la publicada l'any 2000 editat per Alfaguara/ Voramar i en el qual podem apreciar una absència d'imatges bastant important, és a dir, no trobem cap il·lustració al llarg de la lectura. La història transcorre amb Carles com a protagonista, un jove de 17 anys que sempre eixia amb els seus amics prop de la seua casa i una de les coses que més desitjava era estrenar-se, però apareix una antiga aventura del passat amb la qual no ho va poder fer en aquell temps, Nuria. ...
L’animació lectora ha de contindre una planificació a mitjan termini que contemple, no sols el gaudir i la diversió dels destinataris, sinó també les seues actituds prèvies cap al fet literari, cap a la lectura, cap als animadors. Ha de partir d’uns objectius precisos on predomine sobre tot els de crear un hàbit lector. Com la paraula indica, un hàbit comporta una rutina i la rutina no es crea amb accions puntuals. A més a més alguna activitat per a suscitar l'interés de l'alumnat a l'hora de llegir un llibre, en primària, podríem fer una teatralització d'algun fragment del llibre per a deixar amb les ganes de saber-ne més als alumnes. Una altra activitat sería realitzar un "book trailer" d’un llibre que tinga una pel·licula i amb fragments escollits per nosaltres fer-los una recopilació amb l’intenció de crear un interés per el llibre. (Mínguez López, X. (2005), Animació i lectura. La lectura en l’animació sociocultural, 5.) Animació a la lectura. ...
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada